Zgłoś swoją szkołę do konkursu i otrzymaj nagrody!
Zachęcamy wszystkie szkoły do wzięcia udziału w konkursie i podzielenia się swoimi kreatywnymi pomysłami na wykorzystanie robotów edukacyjnych do programowania. Dla wyróżnionych uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe, które z pewnością umilą codzienne zajęcia szkolne! Konkurs rozgrywany będzie w trzech kategoriach: przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe lub placówki edukacyjne.
Szczegółowe informacje o konkursie znajdują się w regulaminie na stronie wydarzenia.
Czas na zgłoszenie przez szkołę/placówkę oświatową wydarzenia w ramach DNTE – do 15 kwietnia 2024 !
Zgłoszenie relacji z Dnia Nowych Technologii w Edukacji do konkursu – do 30 kwietnia 2024 !
Przejdź na oficjalną stronę konkursu – MEN –
Jak przygotować materiał do konkursu?
Nauka przyszłości w przyjaznej formie? Tak, to możliwe!
Dobrze jeśli nauka przyszłości ma przyjazną formę, a taką mają edukacyjne roboty, w tym roboty humanoidalne, które najbardziej przyciągają do siebie. Na interakcje z nimi musimy zapracować, czyli nauczyć się podstaw programowania oraz robotyki, aby „porozmawiać” z robotem humanoidem, nauczyć go siebie rozpoznawać, a także poprosić, aby nam zaśpiewał, czy zatańczył. Robot JD Humanoid programuje się w Scratch, także w innych popularnych językach kodowania (Python, JavaScript).
w Scratch i Python.
Po wdrożeniu programowania w szkołach oraz przyswojeniu zasad robotyki, można pójść o krok dalej i wykorzystać roboty interdyscyplinarnie na przedmiotach innych niż tylko techniczne. Jak to możliwe? Przykładowo, edukacyjny Robot JD Humanoid - PL może uczyć się z dziećmi języka angielskiego, tańczyć zachęcając do ruchu, brać udział w wyścigach matematycznych i wiele innych, ponieważ ograniczeniem jego możliwości jest tylko wyobraźnia!
Robotyka w Szkole Podstawowej
Od robotów i efektów rozwoju robotyki i AI nie uciekniemy, a na pewno nie uda się to naszym dzieciom. Warto więc, aby wchodziły w dorosłość i na rynek pracy przygotowane do zarządzania, projektowania, programowania i… życia w świecie, w którym ludzie i roboty współistnieją.
Roboty edukacyjne będące częścią naszej oferty zostały dobrane tak, by odpowiedzieć na potrzeby dzieci szkół podstawowych (1-8), a także starszych. Każdy z nauczycieli znajdzie coś odpowiedniego dla siebie i swoich uczniów - zapraszamy!
Zaczynamy!
Roboty do efektywnej nauki i pierwszych kroków w programowaniu.
Nauka przez zabawę jest zawsze najlepszym sposobem nauczania, szczególnie w klasach młodszych. Przygodę z robotyką polecamy zacząć od klocków elektronicznych, takich jak CUBROID programowane bezprzewodowe klocki konstrukcyjne – wersja Premium. Cubroid w prosty sposób „ożywia” konstrukcje, nie budząc przy tym irytacji związanej z błędnie połączonymi płytkami czy łatwością uszkodzenia konstrukcji, jak to ma miejsce przy innych tego typu klockach dostępnych na rynku. Zestaw kilkudziesięciu kostek-programowalnych klocków, bardzo łatwo łączy się m.in. z klockami Lego®, a dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu dostępnemu na smartfony i tablety, wprowadza w świat kodowania lekko i przyjemnie. Zestaw Cubroid spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia podstawowego – łączy klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami z funkcjonalnością robota edukacyjnego programowanego na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (bloczkowy, Scratch).

Program Laboratoria Przyszłości umożliwia uczenie się robotyki wszystkim dzieciom, zarówno tym w mniejszych, jak i większych ośrodkach i szkołach. Powinny mieć równe szanse na tę naukę, by mieć później równe szanse na wybór własnej drogi życiowej. Efektownym, a zarazem bardzo przyjaźnie wyglądającym jest Kodowany robot: Artie 3000, dostępny również w rozszerzonym komplecie ARTIE: Wyścig robotów – zestaw kodowanych robotów z matami i akcesoriami. Programuje się go łatwo poprzez połączenie WiFi z komputerem (Windows 10) lub tabletem metodą "przeciągnij i upuść". Posiada 4 tryby pracy: kształty, malowanie, gry dla młodszych i mniej doświadczonych użytkowników oraz kreatywny do dowolnego kodowania w zaawansowanych językach Python i Javascript. Dzieci oprócz obserwacji ruchu robota po zaprogramowaniu uzyskują obraz na kartce papieru, dzięki czemu łatwiej mogą przyswoić podstawy kodowania. Możliwość wzięcia udziału w kosmicznym wyścigu robotów dzięki macie, niezwykle motywuje do nauki i przyśpiesza zapamiętywanie sekwencji.
Robot edukacyjny programowany w języku C Arduino
Języki programowania typu Scratch, Python czy Java to języki dynamiczne, skryptowe wykorzystujące biblioteki i doskonałe na początek. Warto jednak sięgnąć również do kolebki programowania i zaznajomić dzieci z językiem C/C++. Tu naprzeciw wychodzi nam Arduino i cały szereg robotów bazujących na tym języku, które możemy sami złożyć od podstaw. Mikrokontroler wraz z wyposażeniem dodatkowym, a w szczególności: płytki stykowe prototypowe oraz zestaw przewodów, pozwalają poprzez budowę własnego robota zgłębić sekrety elektroniki i pobawić się w konstruktora maszyn przyszłości.
Kodbit – sprytna kostka do nauki programowania jest idealnym kompanem do nauki programowania z użyciem języka C Arduino. Jego przyjazna forma nawiązująca wyglądem do znanym wszystkim klocków wzbudza ciekawość i ułatwia zgłębianie podstaw. Żeby nauka przebiegała sprawniej razem z kostką użytkownik otrzymuje instrukcję w formie elementarza, który prowadzi krok po kroku, po całym kodzie. Kroki te można wykorzystać jako scenariusze do prowadzenia zajęć, dzięki czemu świetnie sprawdzi się w warunkach szkolnych. Możliwość łączenia robota Kodbit z innymi klockami typu Lego® czy Cubroid pozwala uwolnić wodze wyobraźni i wyrazić swoją kreatywność.
Kolejne etapy programowania C Arduino to roboty, które przed zaprogramowaniem najpierw musimy złożyć. Taka forma nauki pozwala na zapoznanie się z budową robotów, ich specyfiką, a także wprowadza w sposób myślenia projektowego i przestrzennego. Łączenie płytek stykowych, przewodów, serwomechanizmów pozwala poczuć się jak inżynier i może zapoczątkować pasję do elektroniki i robotyki.