Firma Jangar powstała w styczniu 1995 roku w Warszawie. Od prawie 30 lat z pasją i zaangażowaniem oferujemy produkowane i bezpośrednio importowane przez nas pomoce dydaktyczne do nauczania przedmiotów szkolnych (przyrody, biologii, fizyki, chemii, geografii, matematyki i wielu innych) oraz pomoce i przyrządy badawcze do edukacji przyrodniczo-ekologicznej, zwanej obecnie coraz częściej edukacją środowiskową prowadzoną w placówkach szkolnych i pozaszkolnych.
Od samego początku „JANGAR” współpracuje i reprezentuje na rynku polskim największych producentów i dostawców pomocy naukowych i przyrządów badawczych, ale także wyszukuje mniejszych producentów (często naukowców) opracowujących ciekawe pomoce dydaktyczne ze swojej dziedziny cechujące się naukową dokładnością i oryginalnym podejściem do tematu.
Oferowane naszym klientom pomoce dydaktyczne to w ponad 90% własna produkcja lub bezpośredni import od reprezentowanych przez nas firm zachodnich działających na różnych kontynentach. Zapewniamy w ten sposób niskie ceny przy jednoczesnej wysokiej jakości starannie wybieranych produktów. Wszystko to także powoduje, iż możemy oferować zarówno klasyczne pomoce dydaktyczne i przyrządy badawcze, jak i nowoczesne.
Utrzymując stały kontakt z wielkimi oraz mniejszymi producentami środków dydaktycznych i przyrządów na całym świecie oraz biorąc udział w największych wydarzeniach edukacyjnych na świecie (targi, wystawy) monitorujemy na bieżąco światową ofertę pomocy naukowych i przyrządów, w tym stałe i nowe trendy w edukacji. Jest jednak kilka tematów i zagadnień, które są dla nas szczególnie ważne, oto kilka z nich:

Wsparcie uczniów z Ukrainy

Systematycznie tworzymy pomoce dydaktyczne w dwóch językach (modele, plansze i zestawy doświadczalne w języku ukraińskim i polskim). Naszą misją jest także poszerzenie wiedzy na temat tego państwa, aby wspomóc integracje polskich i ukraińskich uczniów. Pierwszym krokiem do zrozumienia i tolerancji jest właśnie poznanie. Dlatego stworzyliśmy serię AKCJA INTEGRACJA, która pozwoli na zdobycie wielu przydatnych informacji na temat Ukrainy, jej geografii, przyrody, tradycji i kultury, a także wskazówki i rekomendacje dla nauczycieli pracujących z uczniami ukraińskimi.

Edukacja ekologiczna i ochrona przyrody

Jakość powietrza, recykling, zmiany klimatyczne to coraz częściej podejmowane tematy na różnych lekcjach przedmiotowych. Podnoszenie świadomości ekologicznej jest niezwykle ważne zarówno w szkole, jak i wśród dorosłych. Jak każda lekcja, zajęcia edukacyjne muszą być ciekawie i atrakcyjnie przeprowadzane, aby były skuteczne. Nawet najbardziej potrzebna wiedza nie zostanie w pełni przyswojona przez uczniów, studentów i dorosłych, jeżeli przekazywana jest jedynie w postaci teoretycznego wykładu. Dlatego systematycznie tworzymy kolejne pomoce dydaktyczne i zestawy dla różnych grup wiekowych, które umożliwią prezentację czystej energii, zasad segregowania odpadów, a także pobierania próbek środowiskowych (wody, gleby, powietrza) w celu badania ich jakości.

Samodzielne wykonywanie doświadczeń

Co łączy ruch Budzących się Szkół, pedagogikę waldorfską, plan daltoński, STEM, pedagogikę M.Montessori, C.Freineta, unschooling i inne, współczesne szkoły alternatywne? Nauka przez samodzielne doświadczenia. Zajęcia pełne eksperymentów to nie tylko urozmaicenie zajęć, ale przede wszystkim rozbudzenie pasji badawczej uczniów oraz zaciekawienie ich otaczającym je światem i zjawiskami, które w nim zachodzą. Już od ponad 25 lat tworzymy pakiety i zestawy doświadczalne, dzięki którym można zaimplementować tę koncepcję także do szkół publicznych. Stworzone przez nas zestawy do doświadczeń szkolnych, laboratoryjnych i terenowych są starannie opracowane, wyposażone w instrukcję wraz z omówieniem dla prowadzącego zajęcia (od teorii do wniosków) oraz zestawem niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego.

Multidyscyplinarna nauka

Czy atom, o którym uczymy się na lekcji fizyki to ten sam, o którym mowa na lekcji chemii? Czy pierwiastki, które widnieją na tablicy Mendelejewa w pracowni chemicznej to te same, które są makroelementami wspomnianymi na lekcjach biologii? Może się od tego zakręcić w głowie! Właśnie dlatego tworzymy produkty, które są multidyscyplinarne – łączą ze sobą zagadnienia z różnych przedmiotów szkolnych (fizyka, chemia, geografia, biologia itp.). Dzięki temu z naszego zestawu mogą korzystać nauczyciele różnych lekcji przedmiotowych, a uczniowie poznają dane zagadnienie z perspektywy różnych dziedzin. Na przykład ucząc się o wodzie, możemy dowiedzieć się wiele nie tylko na temat fizyki czy chemii, ale także podjąć tematy z geografii i biologii.

Kompetencje przyszłości i nowoczesne technologie

Nowoczesne technologie w szkole widzimy już na każdym kroku. Ich zadaniem jest ułatwić i usprawnić pracę nauczycieli, a uczniom urozmaicić naukę. Naszą misją jest sprawienie, by nowoczesny sprzęt nie kurzył się na półce i nie przyprawiał nauczycieli o ból głowy. Dlatego też każdą pomoc dydaktyczną, jaką mamy w sprzedaży testujemy sami. Programujemy roboty, używamy drukarek 3D, ale także proponujemy ich praktyczne zastosowanie na lekcjach tworząc lekcje przykładowe i zestawy do druku 3D (shell-e). Jednak nowoczesne technologie nie muszą się ograniczać jedynie do lekcji informatyki czy techniki. W naszej ofercie znajdują się także produkty, które można wykorzystać na lekcjach fizyki, chemii czy biologia.

Nauka w terenie i edukacja leśna

Wyjście poza mury szkolne niesie wiele korzyści i daje mnóstwo możliwości! Na szczęście nurt ten jest w Polsce coraz bardziej popularny. Przybiera wiele nazw: edukacja na świeżym powietrzu, edukacja plenerowa, edukacja poza klasą, zajęcia terenowe, pedagogika przygody, Zielona Szkoła, outdoor education… Nauka w terenie pozwala zrozumieć prawa rządzące naturą przez doświadczanie rzeczywistości.

Zarejestruj nowe konto

Czy założyłeś już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło