Eksperymenty z wodą – własności i ciekawostki, zestaw doświadczalny z wyposażeniem laboratoryjnym
Kod produktu: Bad000306
Opis
Zestaw pomaga zrozumieć niesamowity świat wody, jego sekrety i właściwości, dzięki 35 eksperymentom łatwym do wykonania w warunkach szkolnych, opisanym krok po kroku. Zestaw zawiera wyposażenie laboratoryjne niezbędne do przeprowadzenia doświadczeń i takie jakie używane jest w laboratoriach chemicznych - pakiet jest więc także dobrym wprowadzeniem do świata badań naukowych.
Dołączona instrukcja zawiera karty 35 starannie opracowanych eksperymentów z wodą wraz z omówieniem wyników każdego z nich oraz wnioskami, a także wskazaniem poznawanych przez uczniów wyrażeń i pojęć w trakcie i po wykonaniu danego doświadczenia.
Zadaniem tego zestawu doświadczalnego jest poznanie własności wody, jej złożonego charakteru oraz ciekawych cech, które nadal zadziwiają naukowców i stale wpływają na życie nasze i naszej planety – pamiętajmy, że człowiek składa się w ponad 60% z wody, a 75% Ziemi pokrywają wody…
Te 35 eksperymentów ma uświadomić uczniom jak te pozornie proste cząsteczki – H2O – wykazują się mnóstwem ciekawych cech w różnych warunkach. Z wodą spotykamy się wszędzie na co dzień, a w szkolnym programie występuje ona w każdym przedmiocie nauczania, warto więc ją poznać bliżej.
Cały zestaw dostarczany jest w 2-poziomowym, zamykanym pojemniku z tworzywa sztucznego z wkładami z gąbki, które posiadają wycięte gniazda na elementy zestawu, tak aby można je było łatwo i bezpiecznie wyjmować i przechowywać.
SKŁAD:
- zlewka miarowa szklana borokrzemianowa wysoka 250 ml - 2 szt.
- zlewka miarowa plastikowa PP 250 ml - 2 szt.
- lejek plastikowy 75 mm - 2 szt.
- sączki laboratoryjne średnica 125 mm - 50 szt.
- mikroskop ręczny LED ze stolikiem 20x-40x
- lupa szklana z rączką 75 mm
- Lupa okularowa 10x, wysuwana
- barwnik spożywczy – zielony/niebieski
- barwnik spożywczy – czerwony
- butelka z zakraplaczem 30 ml, szklana - 2 szt.
- spinacz biurowy - 6 szt.
- bagietka szklana - 2 szt.
- zakraplacz - 2 szt.
- pipeta Pasteura - 2 szt.
- palnik spirytusowy 60 ml z knotem
- szczypce laboratoryjne do zlewek
- balon - 2 szt.
- łyżko-szpatułka metalowa
- sitko
- termometr szklany laboratoryjny -10…+110 st.C bezrtęciowy
- szalka Petriego szklana - 2 szt.
- pryzmat akrylowy do napełniania
- naczynia połączone
- naczynia-rurki kapilarne
- waga sprężynowa elektroniczna 40 kg/10g
- słomka
- pędzelek
- nasiona rzeżuchy
- sól
- plastelina – 2 kawałki
- marker wodoodporny
- paski pH 4-polowe - 100 szt.
- słoik plastikowy z zakrętką
- taśma klejąca
- plansza-mata OBIEG WODY w PRZYRODZIE, 66x46 cm
- pudełko z tworzywa, dwupoziomowe z pokrywą, z wycięciami na elementy zestawu
SPIS EKSPERYMENTÓW:
- Czy woda rozszczepi światło?
- Czy woda łamie i przesuwa przedmioty?
- Czy woda chowa i przesuwa przedmioty?
- Zamiana miejsc.
- Zamiana miejsc, część 2, czyli jak zanurzyć papier w wodzie i nie zamoczyć go.
- Wszechobecna woda, którą nie zawsze widzimy.
- Czy woda ma budowę cząsteczkową?
- Co znika w wodzie?
- Co znika w wodzie? Część 2
- Jeśli rozpuszcza się w wodzie, to w innym płynie też?
- Razem więcej czy mniej?
- Dlaczego lód nie tonie?
- Czy woda ma zawsze taką samą objętość?
- Czy woda ma zawsze taką samą objętość? Część 2
- Czy woda wszędzie schładza się tak samo?
- Czy stopiona kra podniesie poziom wody w zbiorniku wodnym?
- Dlaczego posypujemy drogi solą w zimie?
- Co żyje w wodzie?
- Woda jest niezbędna do życia zwierzętom i roślinom.
- Czy rośliny lubią każdą wodę?
- Gęstość wody a prądy morskie.
- Dlaczego kropla wody nie rozlewa się?
- Dlaczego kropla wody nie rozlewa się? Część 2
- Czy można „chodzić” po wodzie?
- Czy można „leżeć” na wodzie?
- Czy kropla wody powiększa?
- Ciśnienie wody – zawsze jednakowe?
- Wszędobylska woda – naczynia połączone.
- Wszędobylska woda – kapilary.
- Wszędobylska woda – wędrówka wody.
- Co odkrył Archimedes?
- Dlaczego jedne ciała toną w wodzie a drugie nie, choć ważą tyle samo?
- Dlaczego jedne ciała toną w wodzie a drugie nie, choć ważą tyle samo? Część 2
- Przyciągamy i wyginamy strumień wody.
- Dlaczego badamy odczyn pH wody?